דנאל משאבי אנוש וכח אדם > כלים למועמד/ת > מרכזי הערכה
כלים למועמד/ת » מרכזי הערכה
 Search

מרכזי הערכה

כל מה שצריך לדעת כדי למצוא עבודה שתגרום לך לחייך !

מרכז הערכה הוא אמצעי מיון נוסף באמצעות מפגש של מספר מועמדים אשר בדרך כלל מיועדים לאותו התפקיד. במפגש הזה, רוצים להכיר אתכם לעומק, לכן יבחנו בעיקר מיומנויות בין-אישיות ויחסים בינאישיים. האבחון נעשה תוך כדי משימות ותרגילים קבוצתיים, זוגיים ואישיים.
ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים לקראת מיון במרכזי הערכה.


שלבים במרכזי הערכה:

שלב ההצגה העצמית - מי אתם? מה אתם? זו ההזדמנות שלכם למכור את עצמכם ולהסביר מה אתם שווים! ספרו על עצמכם בקצרה (2-4 דקות), פרטים רלוונטיים וממוקדים ו...לא לגלוש לפרטים שוליים.
שלב הדיון הקבוצתי (דינאמיקה קבוצתית)- במהלך שלב זה מתנהל דיון/רב שיח בנוגע לסוגיה כלשהי. קודם כל השתתפות - זהו התנאי הראשון להצלחה. נסו לשלב בין הבעת דעה ובין הקשבה.
משחקי תפקידים, סימולציות - הקפידו על ההוראות הכתובות בכרטיסיה או ההנחיות שניתנות בע"פ - לא כדאי לחרוג מהן. אל תשמשו בסלנג והוכיחו יכולת אלתור.
מבחני כישורים - אלו מבחנים שמטרתם לבחון יכולות אישיות כגון - מהירות, דיוק, הבנת הוראות, חשביה אנליטית, כושר חשבוני וכד'.

טיפים

בוקר טוב... היכנסו למרכז עם המון מוטיבציה ואנרגיה חיובית.
כמו לפני מופע, כבו פלאפונים בכניסה למרכז - מצב רטט יסיח את דעתכם.
תתלבשו על זה... תגיעו בלבוש נוח והולם.
שליפים? לא בבית ספרנו... גם אם נשאלתם שאלה לא צפויה, תחשבו על תשובה ברוגע בלי לשלוף מהמותן.
גם אם אתם לא "אוהבים" מרכזי הערכה, זו הדרך של החברה לבדוק אתכם...תעשו את המקסימום ותגיעו מוכנים למיון.
אמת וכל האמת - אל תהיו מי שאתם לא, זה רק יבלבל אתכם ואת הבוחן. אחרי הכל, המטרה היא להביא לידי ביטוי את יתרונותיכם לתפקיד המוצע
סביר להניח שאין מולכם מראה, ובכל זאת, היו מודעים לשפת הגוף שלכם, שבו זקוף, שימרו על קשר עין וחיוך קטן מידי פעם אף פעם לא מזיק...
בולטים בשטח... לא צריך להשתלט על הסובבים, אבל גם לא להיבלע. שירגישו את הנוכחות שלכם, תוך כדי מתן מקום גם לאחרים.
ישר ולעניין - כשאתם מבצעים את המשימות תחשבו על התהליך לא פחות מהתוצאה. גם אם נראה לכם שהאחרים מובילים את הקבוצה לכיוון שגוי. מותר לכם להתנגד לדעת קבוצה אבל תנמקו למה ותהיו ברורים.
תנו כבוד... זה לא הזמן או המקום לעקוץ את הבוחנים שלכם...
אם אתם מועמדים למשרת ניהול, חשוב במיוחד להציג השפעה, אסרטיביות ותרומה לקבוצה. מועמדים למשרת שירות לקוחות חשוב שישדרו שירותיות, הקשבה וסבלנות.
ולפרידה... את הרושם הסופי אתם תשאירו לא רק בכניסה אלא גם ביציאה.

חשוב לזכור! לא עברתם את השלב הזה? לא נורא... זה לא מעיד דבר עליכם וזה הוסיף לכם הרבה ניסיון. יהיו עוד הרבה מאד הזדמנויות והתפקיד הנכון...כבר מגיע !

 

כל מה שצריך לדעת כדי למצוא עבודה שתגרום לך לחייך !

מרכז הערכה הוא אמצעי מיון נוסף באמצעות מפגש של מספר מועמדים אשר בדרך כלל מיועדים לאותו התפקיד. במפגש הזה, רוצים להכיר אתכם לעומק, לכן יבחנו בעיקר מיומנויות בין-אישיות ויחסים בינאישיים. האבחון נעשה תוך כדי משימות ותרגילים קבוצתיים, זוגיים ואישיים.
ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים לקראת מיון במרכזי הערכה.


שלבים במרכזי הערכה:

שלב ההצגה העצמית - מי אתם? מה אתם? זו ההזדמנות שלכם למכור את עצמכם ולהסביר מה אתם שווים! ספרו על עצמכם בקצרה (2-4 דקות), פרטים רלוונטיים וממוקדים ו...לא לגלוש לפרטים שוליים.
שלב הדיון הקבוצתי (דינאמיקה קבוצתית)- במהלך שלב זה מתנהל דיון/רב שיח בנוגע לסוגיה כלשהי. קודם כל השתתפות - זהו התנאי הראשון להצלחה. נסו לשלב בין הבעת דעה ובין הקשבה.
משחקי תפקידים, סימולציות - הקפידו על ההוראות הכתובות בכרטיסיה או ההנחיות שניתנות בע"פ - לא כדאי לחרוג מהן. אל תשמשו בסלנג והוכיחו יכולת אלתור.
מבחני כישורים - אלו מבחנים שמטרתם לבחון יכולות אישיות כגון - מהירות, דיוק, הבנת הוראות, חשביה אנליטית, כושר חשבוני וכד'.

טיפים

בוקר טוב... היכנסו למרכז עם המון מוטיבציה ואנרגיה חיובית.
כמו לפני מופע, כבו פלאפונים בכניסה למרכז - מצב רטט יסיח את דעתכם.
תתלבשו על זה... תגיעו בלבוש נוח והולם.
שליפים? לא בבית ספרנו... גם אם נשאלתם שאלה לא צפויה, תחשבו על תשובה ברוגע בלי לשלוף מהמותן.
גם אם אתם לא "אוהבים" מרכזי הערכה, זו הדרך של החברה לבדוק אתכם...תעשו את המקסימום ותגיעו מוכנים למיון.
אמת וכל האמת - אל תהיו מי שאתם לא, זה רק יבלבל אתכם ואת הבוחן. אחרי הכל, המטרה היא להביא לידי ביטוי את יתרונותיכם לתפקיד המוצע
סביר להניח שאין מולכם מראה, ובכל זאת, היו מודעים לשפת הגוף שלכם, שבו זקוף, שימרו על קשר עין וחיוך קטן מידי פעם אף פעם לא מזיק...
בולטים בשטח... לא צריך להשתלט על הסובבים, אבל גם לא להיבלע. שירגישו את הנוכחות שלכם, תוך כדי מתן מקום גם לאחרים.
ישר ולעניין - כשאתם מבצעים את המשימות תחשבו על התהליך לא פחות מהתוצאה. גם אם נראה לכם שהאחרים מובילים את הקבוצה לכיוון שגוי. מותר לכם להתנגד לדעת קבוצה אבל תנמקו למה ותהיו ברורים.
תנו כבוד... זה לא הזמן או המקום לעקוץ את הבוחנים שלכם...
אם אתם מועמדים למשרת ניהול, חשוב במיוחד להציג השפעה, אסרטיביות ותרומה לקבוצה. מועמדים למשרת שירות לקוחות חשוב שישדרו שירותיות, הקשבה וסבלנות.
ולפרידה... את הרושם הסופי אתם תשאירו לא רק בכניסה אלא גם ביציאה.

חשוב לזכור! לא עברתם את השלב הזה? לא נורא... זה לא מעיד דבר עליכם וזה הוסיף לכם הרבה ניסיון. יהיו עוד הרבה מאד הזדמנויות והתפקיד הנכון...כבר מגיע !